Vi har modtaget: Flere flyvninger som svar på klimakrisen?
Poul Kattler, Rådet for Bæredygtig Trafik, og Helene Bach, Borgergruppen CPH Uden Udvidelse, har skrevet et debatindlæg om udvidelsen...
Coronakrisen har ramt diverse erhverv og regioner med forskellig styrke. Virksomheder med mange kontoransatte har bedre kunnet sende deres ansatte hjem – uden nødvendigvis at måtte fyre dem. Andre virksomheder, ikke mindst forbundet til rejse- og oplevelsesøkonomien, er blevet hårdt ramt.
Københavns Lufthavn er en af Danmarks største arbejdspladser, og derfor har den kraftige reduktion i flytrafikken ramt Dragør og Tårnby etc. benhårdt! Mange nu tidligere ansatte i lufthavnen aner ikke deres levende råd.
Kommer der gang i flytrafikken igen ligesom før – og selv i bekræftende fald – hvornår så?
Jeg kan ikke vide, hvornår Københavns Lufthavn måtte komme tilbage til normalen, men jeg ved til gengæld, at vi i Danmark har råd til at hjælpe Amager, herunder Tårnby, Kastrup, Dragør og dele af Købehavn i gang igen lige med det samme. Derfor vil vi i DF straks rette henvendelse til regeringen med krav om igangsættelse af nye initiativer målrettet disse udsatte kommuner, så beskæftigelsen allerede i år kan komme op på normalen. Det skylder vi de mange gode og hårdtarbejdende, nuværende og tidligere ansatte i og omkring Københavns Lufthavn.
Med venlig hilsen
Peter Skaarup, MF
Gruppeformand og retsordfører for Dansk Folkeparti
Poul Kattler, Rådet for Bæredygtig Trafik, og Helene Bach, Borgergruppen CPH Uden Udvidelse, har skrevet et debatindlæg om udvidelsen...
21. oktober 2023
Helene Bach fra Borgergruppen af Naboer til Københavns Lufthavn har skrevet et debatindlæg mod udvidelsen af lufthavnen.
7. oktober 2023
Poul Kattler, som er forperson for Rådet for Bæredygtig Trafik, har skrevet et debatindlæg om udvidelsen af lufthavnen og...
30. september 2023