Vi har modtaget: Hvorfor skal vi betale for PFAS-forureningen?
Kenneth Olsen har indsendt et debatindlæg om udgifterne i forbindelse med oprydning af PFAS-forureningen. Læs mere
Coronakrisen har ramt diverse erhverv og regioner med forskellig styrke. Virksomheder med mange kontoransatte har bedre kunnet sende deres ansatte hjem – uden nødvendigvis at måtte fyre dem. Andre virksomheder, ikke mindst forbundet til rejse- og oplevelsesøkonomien, er blevet hårdt ramt.
Københavns Lufthavn er en af Danmarks største arbejdspladser, og derfor har den kraftige reduktion i flytrafikken ramt Dragør og Tårnby etc. benhårdt! Mange nu tidligere ansatte i lufthavnen aner ikke deres levende råd.
Kommer der gang i flytrafikken igen ligesom før – og selv i bekræftende fald – hvornår så?
Jeg kan ikke vide, hvornår Københavns Lufthavn måtte komme tilbage til normalen, men jeg ved til gengæld, at vi i Danmark har råd til at hjælpe Amager, herunder Tårnby, Kastrup, Dragør og dele af Købehavn i gang igen lige med det samme. Derfor vil vi i DF straks rette henvendelse til regeringen med krav om igangsættelse af nye initiativer målrettet disse udsatte kommuner, så beskæftigelsen allerede i år kan komme op på normalen. Det skylder vi de mange gode og hårdtarbejdende, nuværende og tidligere ansatte i og omkring Københavns Lufthavn.
Med venlig hilsen
Peter Skaarup, MF
Gruppeformand og retsordfører for Dansk Folkeparti
Kenneth Olsen har indsendt et debatindlæg om udgifterne i forbindelse med oprydning af PFAS-forureningen. Læs mere
13. april 2024
Tommas Brogaard har indsendt et debatindlæg om lufthavnens udledning af skadelige PFOS-stoffer. Læs mere
13. april 2024
Kenneth Olsen har indsendt et debatindlæg om lufthavnens ansvar for oprydningen af PFOS-forureningen. Læs mere
6. april 2024